Om oss

Vårt team består i dag av Jørgen, Christian, Isak, Andreas, Edvard og Jan Henrik. Vi mener selv at vi er ganske så flinke :) Vi ønsker å hjelpe akkurat deg på veien mot førerkortet.

Jørgen Fauske Lysholt

Født og oppvokst i Bygstad i Sunnfjord, avsluttet sin utdanning ved Nord Universitet i 2012. Han er ansatt som faglige lederen ved Momentum trafikkskole. Trafikklærer for klasse  A (motorsykkel), B (personbil), BE (personbil med tilhenger) og TG (Trafikalt grunnkurs). Før denne stillingen, hadde han en karriere i IT-sektoren som konsulent, hvor han utviklet en dyp fagkunnskap innen fagfeltet informasjons- og kommunikasjonsteknologi. Han har også undervisningskompetanse i kroppsøving, godt blandet

Johan Christian Mauritzen

Født og oppvokst i Stavanger, han fullførte sin utdannelse som trafikklærer ved Nord Universitet i Stjørdal i 2016. Før dette hadde han en bachelorgrad i markedsføring fra BI i Stavanger.

Christian er daglig leder for Momentum Trafikkskole samt medgründeren av skolen, et initiativ han startet sammen med Jørgen

Isak Oluf Moe

Kommer fra Grong kommune i Trøndelag fylke og fullførte sin utdanningsforløp som trafikklærer ved Nord Universitet i 2016. Senere utvidet han sin fagkunnskap ved å oppnå en bachelorgrad i trafikkpedagogikk og trafikksikkerhet.

Med sin inngående forståelse og ekspertise innen feltet er han berettiget til å bære tittelen trafikkpedagog. Isak ble en del av teamet ved Momentum trafikkskole 01. februar 2021.

Hans engasjement for trafikkpedagogikk og sikkerhet på veiene har hevet våres og elevene sine standarder

Andreas Baustad

Andreas, en genuin "siddis" fra Madla, oppnådde sitt vitnemål i trafikklærerutdanningen ved Nord Universitet i Stjørdal i 2012, samme kull som Jørgen. Han er en meget habil trafikklærer for førerkortklassene B, BE, TG, samt alle A-klassene.

Han har tatt på seg det primære ansvaret for vår motorsykkelavdeling. Andreas ble rekruttert til Momentum Trafikkskole den 01. september 2022 for dette formålet. Vi i Momentum er overordentlig tilfredse med å ha Andreas med på teamet

Edvard Bentsen

Edvard, legende fra Sveio kommune. Før han begynte å veilede nye trafikanter, bidro han med sin pedagogiske innsats i skolesystemet. Etterhvert fattet han interesse for trafikkopplæring og valgte derfor å spesialisere seg videre gjennom en etterutdanning som trafikklærer med rikelig rutine og pedagogisk innsikt som resultat.

Som trafikklærer har Edvard kompetanse for undervisning innenfor klassene TG, B, og BE. Med en sterk ferdighet i engelsk sammenlignet med den gjennomsnittlige nordmann, underviser han også flere engelsktalende elever. I tillegg er han instruktør i trafikksikkerhetshallen på Forus og leder kurs for bedrifter med          fokus på trafikksikkerhet.

Det er med stor glede vi ønsker Edvard velkommen til teamet hos Momentum Trafikkskole, hvor hans erfaring og ekspertise utvilsomt vil være til stor fordel

Jan Henrik Engø

Jan Henrik representerer den nyeste tilveksten til Momentum-kollektivet, og det var på høy tid at vi fikk et lokalt talent fra Randaberg blant våre trafikklærere. Utdannet ved Nord Universitet i Stjørdal, bringer han med seg en betydelig erfaring fra tidligere roller som faglig og daglig leder ved andre trafikkskoler i regionen, og flytter nå en imponerende portefølje av kunnskap og forståelse for trafikkregler til Momentum.

Jan Henrik trives best bak rattet, fortrinnsvis med en robust henger festet bak. Han instruerer i førerkortklassene TG, B, og BE, og er vårt ubestridte ess når det gjelder opplæring for BE-klassen.

Det er med stor entusiasme vi uttrykker vår tilfredshet med å ha Jan Henrik med på laget. Vår sikkerhet på veien har nettopp fått et løft med hans kvaliteter

Selskapsledelse:

Momentum Trafikkskole er et AS, org. nummer: 924 374 632

Selskapets styre er:
Jørgen F. Lysholt - Styreleder og Faglig leder
Christian Mauritzen - Daglig leder
Morten Mauritzen - Styremedlem

Se også vår bilpark eller vår fremdrift i opplæringen