Vanlige spørsmål

Her er en oversikt over det mest vanlige spørsmålene vi får fra våre elever. Denne siden blir oppdatert fortløpende.

Hvor mye koster et førerkort?

Førerkort er ikke et fysisk produkt man kan kjøpe. Man må nå målene i læreplanen for å få godkjent kjøringen på førerprøven. Prisen vil derfor variere fra elev til elev. Se vår prisoversikt.

Hvor mange kjøretimer trenger jeg?

Muligheten for privat øvelseskjøring og tidligere trafikal kompetanse er viktige faktorer i vurderingen av hvor mange kjøretimer du trenger. Kontinuitet i kjøringen gir større progresjon enn sporadiske kjøretimer. For de fleste vil det være nødvendig med en del kjøretimer utenom det obligatoriske for å oppnå tilstrekkelig forståelse og kompetanse. Hvert trinn i opplæringen inneholder mål som må nås før vi går videre. Informasjon om målene finner du under vår opplæring. Vårt hovedmål er at du blir en ansvarlig og trygg bilfører. Bestått førerprøve er et resultat av det.

Hvor starter og avsluttes kjøretimene?

Får effektivitetens skyld er det best om dere kan møte oss i våre lokaler. Vi har full forståelse for at noen vil bli henta ved skolen/jobb eller at man ønsker å avslutte timen en spesifikk plass. Dette ordner vi uten problemer, vi tilrettelegger for dere. Vi henter ved alle videregående skoler eller ved jernbanestasjonen / sentrum.

Hvordan betaler jeg for kjøretimene?

Momentum Trafikkskole tar ikke kontanter og vi har ingen bankterminal. Hos oss gjør vi det enkelt med vipps eller google pay. Vi kan også sende en vanlig faktura med KID og kontonummer via e-post eller brev. Dere vil alltid ha full oversikt over din saldo via tabselev.

Kan ledsager være med på kjøretimene?

Ja, dette er mulig, vi anbefaler det. Bare ta kontakt med oss i forkant av kjøretimen.

Kan jeg øvelseskjøre med tilhenger?
Ja. Det er klassen du øvelseskjører i som begrenser hva du kan kjøre med.

Kan vi starte og/eller avslutte kjøretimen andre steder?

Vi er fleksible og vil innen rimelighetens grenser forsøke å gjøre det så langt det ikke går utover vår timeplan. Dette må avtales på forhånd eller en fast avtale med Christian eller Jørgen.

Når kan jeg bestille førerprøve?

Du kan bestille oppkjøring straks teoriprøven er bestått. Vi anbefaler at du gir oss en fullmakt til å bestille oppkjøring for deg slik at vi har lærer og bil klar til dagen din. Send en melding til læreren din når du har bestått teorien så ordner han det for deg.

Hvordan bestiller jeg kjøretimer?

Man bestiller kjøretimer på følgende måter: Avtal med lærer mot slutten av hver kjøretime, ringer eller sende sms til lærer. Man kan også bestille via nettsidene våres. Dere har full oversikt over læreren sin kalender langt frem i tid. Se egen fane for timebestilling (krever at du er elev hos Momentum Trafikkskole)